How it all started

Ik haak. Dat is mijn hobby, al lijkt die wat uit de hand gelopen op het moment dat je er een eigen website voor maakt. Hoe is het dan zo ver gekomen?

Jaren geleden had ik het idee om te leren breien om wat meer mindful bezig te zijn. Met kerstmis dat jaar heb ik van mijn familie bollen wol en breinaalden gekregen, om er niet veel later achter te komen dat ik het breien totaal niet onder de knie kreeg. Nadat ik volop video’s heb gekeken, geoefend en zelfs mijn oma had ingeschakeld, heb ik me erbij neergelegd: ik kan niet breien.

Onderzoek online heeft me geleerd dat het iets te maken heeft met de juiste communicatie tussen je linker en rechter hersenhelft. Iets met verstand en emotie die op 1 lijn moeten zitten. Prima, dacht ik, dat werkt bij mij dus niet zoals bij vele anderen. Ik heb me erbij neergelegd.

Pas jaren later heb ik in een opwelling een haaknaald gekocht. Voor een appel en een ei in een cadeauwinkeltje waar ik iets móest meenemen. De beste aankoop ooit bleek later. Ik had natuurlijk nog heel veel wol thuis liggen van het brei-cadeau. Met die wol ben ik aan de slag gegaan. Eerst video’s nadoen en niet veel later was ik zelf met een plaid bezig.

De reacties op mijn zelf gehaakte plaid waren dermate positief dat ik besloot ermee door te gaan. De opdrachten via vriendinnen en collega’s komen nu binnen, maar ik wil meer. Iedereen die een zelfgemaakt haakproject wil, mag zich bij mij melden. Ik vind het heerlijk om op deze manier mijn ontspanning te vinden en lekker bezig te zijn.

Lees ook mijn cadeautips.

Gepubliceerd door Zess

Met haken heb ik mijn nieuwe passie ontdekt. Er gaat geen week voorbij dat ik niet druk aan de haak ben. Ik haak graag in opdracht voor andere mensen en leer steeds meer bij.

Plaats een reactie